Juridisch Adviseur (inschrijving gesloten)

Duo+ is de bedrijfsvoeringsorganisatie voor een drietal gemeenten; Ouder-Amstel, Diemen en Uithoorn. Dit houdt in dat je als juridisch adviseur adviseert aan vier organisaties. Duo+ is er voor professioneel advies en uitvoering, in het belang van de bijna 75.000 lokale burgers en vele duizenden bedrijven. Het team Juridische Zaken maakt deel uit van de afdeling Bedrijfsvoering. Het team wordt aangestuurd door een teamleider en bestaat verder uit senior juridisch adviseurs, allround juridisch adviseurs en twee senior ondersteunend administratief medewerkers. Duo+ heeft plaats voor meerdere juridisch adviseurs.


Kijk hieronder het filmpje over de vacature.


Jouw rol


Als Juridisch Adviseur ben je bovenal sparringpartner voor de gemeenten, managers en bestuurders waar Duo+ voor werkt, maar ook voor Duo+ zelf. Je geeft juridische adviezen in de volle breedte van de organisaties. De brede scala aan juridische vraagstukken zijn grotendeels bestuursrechtelijk, maar kunnen ook privaatrechtelijk van aard zijn. Daarnaast ben je secretaris van de bezwaarschriftencommissie (Sociale en Algemene kamer). Ook treedt je op als Woo-coördinator en contactpersoon.


Als klachtencoördinator begeleid je de organisaties in het zo goed mogelijk afhandelen van eventuele klachten. Daarbij stuur je aan op het informeel afhandelen van de klachten. Indien dit niet mogelijk is ben je verantwoordelijk voor het organiseren van de hoorzittingen.


Ook neem je deel aan gemeentelijke projecten vanuit een juridische invalshoek. In het kader van kwaliteitszorg kun je ook trainingen geven aan de verschillende vakafdelingen binnen de vier organisaties en bevorder je actief kennisoverdracht in het team tijdens intervisies. Je vertegenwoordigt de gemeente in (hoger) beroepszaken en verzoeken om voorlopige voorziening.


Zie hier een voorbeeld van hoe jouw week eruit kan zien!

Wat biedt Duo+ aan jou?


  • Een jaarsalaris van bruto maximaal € 66.120,- , inclusief een vrij besteedbaar Individueel Keuzebudget van 17,05% (schaal 10 Cao-SGO). Afhankelijk van ervaring is eventueel inschaling in 11 mogelijk (max € 75.955,- incl IKB).
  • Een fulltime baan voor 36 uur per week.
  • Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een ABP-keuzepensioen, reiskostenvergoeding en een goede verlofregeling.
  • Een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd met eerst een jaar tijdelijke aanstelling.
  • Flexibele werktijden en plaats onafhankelijk werken.
  • Een belangrijke mate van vrijheid om je werkzaamheden naar eigen inzicht in te vullen.
  • Ontwikkelmogelijkheden binnen de organisatie en de drie gemeenten.
  • Adviseren over interessante projecten, zoals bijvoorbeeld de spooronderdoorgang in Diemen, uitbreiding Ouder-Amstel en de tramlijn van Amsterdam naar Uithoorn.
  • Standplaats voor het team is in de basis bij het gemeentehuis van Diemen. Het gemeentehuis is met de auto, openbaar vervoer of de fiets goed te bereiken.
  • Het is mogelijk om ook op andere locaties te werken.
  • Goede voorzieningen, zoals bijvoorbeeld een laptop, mobiele telefoon en kantoorvoorzieningen voor thuis.
  • Voldoende parkeergelegenheid rondom de werklocaties.
  • Dichtsbijzijnde station (Diemen) bereik je met de loopafstand van 5 á 10 minuten.
  • Je komt terecht in een gezellig team (humor, open, eerlijk en veilig).
  • Collega's met verantwoordelijkheidsgevoel.
  • Een vaste vergaderdag in de week waar de collega's elkaar persoonlijk ontmoeten.
  • Fulltime werken op kantoor is mogelijk.
  • Hybride werken kan ook, maar minimaal één dag in de week werk je op kantoor.
  • Regelmatig samen lunchen op kantoor of met elkaar uit eten.
  • Een bevlogen teamleider die voor jou en het team klaar staat.
  • Je mag in het kader van juridische kwaliteitszorg trainingen geven aan de verschillende vakafdelingen binnen Duo+ en de drie gemeenten.
  • Er is een groot winkelcentrum in de buurt (Diemen).
  • Een gezellig voetbalteam van collega's.


Wat bied jij aan Duo+?



  • Je hebt minimaal een hbo opleiding op het gebied van rechten.
  • Minimaal 2 jaar werkervaring als juridisch adviseur op het gebied van bestuursrecht en/of privaatrecht.
  • Je bent kwaliteitsgericht, flexibel en kijkt verder dan je neus lang is.


Wil je verdere informatie?


Neem dan contact op met Andjela van Latentis via het vaste nummer 0182 - 239 991, haar mobiele nummer 06 - 515 574 37 of mail andjela@latentis.nl.

Solliciteren?


Solliciteren kan via onderstaand formulier.  Een online competentietest zal deel uitmaken van de procedure.

Share by: