De gemeente Ouder-Amstel is op zoek naar een Afdelingshoofd Bedrijfsvoering. Door de ‘kleinschalige’ omvang van de gemeente ben je als Afdelingshoofd in de volle breedte betrokken bij wat er leeft en speelt in de organisatie en in Ouder-Amstel. De gemeente Ouder-Amstel bestaat uit de kernen Ouderkerk aan de Amstel en Duivendrecht en het buitengebied met het buurtschap Waver.
De organisatie bestaat uit vier afdelingen, circa 80 medewerkers en werkt nauw samen met uitvoeringsorganisatie Duo+ die uit 400 medewerkers bestaat. De afdeling Bedrijfsvoering bestaat nu uit acht medewerkers: vijf mensen op het bestuurs- en managementsecretariaat en drie strategisch adviseurs voor Financiën, Bestuur & Directie en Communicatie.
Je bent opdrachtgever voor circa acht leidinggevenden bij Duo+ met hun eigen teams: Communicatie, Financiën, P&O, Juridische Zaken, Informatisering & Automatisering, Interne Dienstverlening, KCC & Burgerzaken en de Stafafdeling (bestaande uit Inkoop, Informatieveiligheid & Gegevensbescherming en Verbijzonderde Interne Controle).
Kijk hieronder het filmpje over de vacature.
Als Afdelingshoofd Bedrijfsvoering ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van de - nu acht - medewerkers van de afdeling Bedrijfsvoering. Daarnaast ben je in deze functie ambtelijk opdrachtgever voor circa acht leidinggevenden bij uitvoeringsorganisatie Duo+ met hun eigen teams. Je bent voor ongeveer 75% van de tijd opdrachtgever richting Duo+ en voor ongeveer 25% leidinggevende richting de eigen mensen.
Samen met de gemeentesecretaris/algemeen directeur en drie andere afdelingshoofden van de lijnafdelingen vorm je het managementteam. Het MT kenmerkt zich als onderling open, informeel en praktisch.
Eén van de belangrijke opgaven waar je mee aan de slag gaat, is de
doorontwikkeling van de afdeling. Dat is een behoorlijk uitdagende opdracht, waar de komende jaren veel van jouw aandacht en tijd naar uit zal gaan. De gemeente gaat namelijk groeien en de ambtelijke organisatie
groeit mee.
De doorontwikkeling gaat ook op voor het vanuit Bedrijfsvoering verder inrichten van bepaalde administratieve processen ter ondersteuning en professionalisering. Dit geldt onder meer voor de subsidie-administratie, het accommodatiebeheer en -beleid, het voorbereiden van vergaderingen en notuleren.
Een andere belangrijke opgave is de
samenwerking met Duo+, omdat deze ook nog in ontwikkeling is. Het gezamenlijk behalen van resultaten staat hierbij voorop en daarom investeer je in de in- en externe contacten en een goede onderlinge relatie. Door het opbouwen van een netwerk zorg je dat de samenwerking met de opdrachtgevende gemeenten (ambtelijk en bestuurlijk) soepel verloopt. Je stemt management- en collegebesluiten af en vertaalt deze naar organisatorische taakstellingen, projecten en programma’s.
Omdat de functie van Afdelingshoofd Bedrijfsvoering vrij nieuw is, is er alle ruimte om de functie verder te ontwikkelen en
vorm te geven.
Zie hier een voorbeeld van hoe jouw week eruit kan zien!
Neem dan contact op met Marloes van Latentis via haar mobiele nummer 06 - 393 236 64 of mail marloes@latentis.nl.
Dat kan tot
uiterlijk 1 september 2023. Maar wacht niet te lang, want er kan reden zijn om de vacature eerder te sluiten als we eerder de ideale kandidaat hebben gesproken. Een online competentie- en persoonlijkheidstest zal deel uitmaken van de procedure.
Bedankt voor je bericht.
Je ontvangt zo snel mogelijk een reactie van ons. Ons kantoor is van maandag tot en met donderdag geopend. Vrijdag is ons kantoor gesloten.